Regulamin
Od 06.2023
1. Ogólne.
Niniejsze ogólne warunki (zwane dalej „OWU”) mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego oc1 pomiędzy PlusMX Tomasz Banaszak Der Republik Strasse 14C, 17321 Löcknitz, Niemcy
i klientów będących konsumentami.
Konsumentem jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej w celu, którego nie można przypisać jej działalności gospodarczej lub samodzielnej działalności zawodowej.
2. Zapoznanie się z OWU
Klient przyjmuje do wiadomości niniejsze OWH i wyraża na nie zgodę w momencie złożenia zamówienia. Partnerzy umowy zgadzają się co do stosowania prawa austriackiego.
Jeżeli Konsument ma miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu w Niemczech albo jest zatrudniony w Niemczech, powództwo przeciwko niemu może być uzasadnione tylko dla sądu, w którego okręgu znajduje się miejsce zamieszkania, zwykłego pobytu lub miejsca pracy; nie dotyczy to sporów prawnych, które już powstały.
3. Klauzula obrony
Włączenie ogólnych warunków lub warunków umowy klienta, które odbiegają od tych warunków, zostanie odrzucone, chyba że zostaną one wyraźnie uznane przez PlusMX Tomasz Banaszak .
4. Zawarcie umowy
4.1. Prezentacja produktu na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu prawnym, jest zaproszeniem Klienta do samodzielnego złożenia oferty. Klient składa ofertę w rozumieniu prawnym poprzez złożenie zamówienia. Otrzymanie zamówienia jest potwierdzane wraz z przyjęciem zamówienia niezwłocznie po jego wysłaniu za pomocą automatycznej wiadomości e-mail. Wraz z tym potwierdzeniem e-mailem umowa kupna została zawarta.
4.2. W przeglądzie asortymentu sklepu internetowego klient może wybrać żądany produkt lub produkty, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”. Wybrane towary są czasowo przechowywane w koszyku podczas wizyty klienta na stronie. Kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy” znajdującego się przy towarach znajdujących się w koszyku powoduje kontynuację procesu składania zamówienia. Na następnej stronie Klient proszony jest o zarejestrowanie się w sklepie internetowym, jeżeli posiada już konto lub o zarejestrowanie nowego. Następnie Klient wybiera miejsce dostawy i sposób płatności oraz podaje dane wymagane do dokonania płatności. Wybierając zewnętrzne usługi płatnicze, takie jak PayPal, klient zostaje przekierowany na zewnętrzną stronę internetową odpowiedniego dostawcy usług płatniczych. Przed złożeniem zamówienia dane dotyczące zamówienia są podsumowywane w „przeglądzie zamówienia”. Klient może ponownie sprawdzić swoje dane w podglądzie zamówienia i w razie potrzeby je poprawić przed wysłaniem zamówienia do PlusMX Tomasz Banaszak, klikając przycisk „Wyślij i zapłać ” . Klikając przycisk „Wyślij i zapłać”, Klient składa wiążącą ofertę zakupu wybranych przez siebie towarów.
4.3. W indywidualnych przypadkach PlusMX Tomasz Banaszak może być prawnie zobowiązany do zażądania określonych informacji o kliencie przed sprzedażą i wysyłką produktu, które wykraczają poza zwykłe informacje potrzebne do realizacji zamówienia (np. zgodnie z § 3 Rozporządzenia o zakazie stosowania chemikaliów); informacje takie mogą dotyczyć w szczególności dowodu tożsamości klienta lub dowodu zezwolenia na obrót takimi produktami.
4.4. Po otrzymaniu zamówienia PlusMX Tomasz Banaszak prześle na podany przez Klienta adres e-mail powiadomienie, w którym potwierdzenie otrzymania zamówienia i odtworzenie jego treści (dalej jako „potwierdzenie zamówienia” ). Jeżeli PlusMX Tomasz Banaszak odmówi zawarcia umowy, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany drogą mailową.
5. Przechowywanie tekstu umowy
Tekst umowy, czyli dane Klienta dotyczące procesu składania zamówienia, jest zapisywany przez PlusMX Tomasz Banaszak i może być przeglądany przez Klienta pod linkiem „Moje Konto” à „Moje Zamówienia”. Niezależnie od tego PlusMX Tomasz Banaszak prześle na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia oraz niniejsze Ogólne Warunki Handlowe.
6. Prawo odstąpienia od umowy / odstąpienia
Otrzymany towar możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni poprzez odesłanie towaru.
7. Skutki odstąpienia od umowy
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz. Jeżeli jednak Sprzedawca nie złożył takiej propozycji - Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać go na adres siedziby Sprzedawcy.
- Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
7. Reklamacja
- Reklamację z tytułu wady Towaru albo niezgodności Towaru z zawartą Umową sprzedaży na odległość można złożyć:
- w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub poprzez e-mail na adres info@oc1cleaner.com
- W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Kupującego Towar posiada, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić dowód zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Kupującemu na piśmie lub Trwałym Nośniku.
- W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedający.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na odległość na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży zawartą na odległość istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady zakupionego Towaru na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
- Dostarczanie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej odbywa się na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
- Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z umową w terminie 21 dni od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedający.
7. Ceny
Wszystkie ceny produktów są cenami całkowitymi; zawierają ustawowy podatek od towarów i usług (VAT).
Z zastrzeżeniem błędów cenowych. Jeśli prawidłowa cena jest wyższa, kontaktujemy się z klientem; w takim przypadku umowa zostaje zawarta tylko wtedy, gdy klient chce kupić po rzeczywistej cenie. Jeśli prawidłowa cena jest niższa, cena ta zostanie naliczona.
8. Koszty wysyłki
Do podanych cen produktów doliczane są koszty wysyłki. Więcej o wysokości kosztów przesyłki dowiesz się w ofertach. Obowiązujący podatek od sprzedaży jest wliczony w koszty wysyłki.
W przypadku płatności za pobraniem należy również uiścić opłatę za pobranie. Klient nie zostanie obciążony tą kwotą, ale musi ją zapłacić bezpośrednio agentowi dostawy.
9. Warunki Dostawy
O ile nie uzgodniono inaczej, dostawa zostanie zrealizowana na adres wskazany przez Klienta.
Dostarczamy również do stacji pakowania.
Szacowany czas dostawy jest wskazany bezpośrednio w koszyku. W przypadku płatności z góry termin dostawy rozpoczyna się po upływie jednego dnia od wpłynięcia kwoty na rachunek bankowy PlusMX Tomasz Banaszak . W przypadku płatności za pobraniem lub zakupu na konto bieg terminu dostawy rozpoczyna się po upływie jednego dnia od dnia zawarcia umowy. W innych przypadkach termin dostawy rozpoczyna się jeden dzień po otrzymaniu zamówienia.
PlusMX Tomasz Banaszak nie ponosi odpowiedzialności w przypadku wystąpienia przeszkód w dostawie na terenie dostawców lub producentów. Jeżeli dostawa lub dotrzymanie uzgodnionego terminu dostawy stanie się niemożliwe z powodu okoliczności, za które PlusMX Tomasz Banaszak nie ponosi odpowiedzialności, PlusMX Tomasz Banaszak jest uprawniony do odstąpienia od umowy w całości lub w części. PlusMX Tomasz Banaszak niezwłocznie poinformuje o tym klienta.
Roszczenia odszkodowawcze są w tym przypadku wykluczone. Klient zostanie poinformowany o istniejących ograniczeniach dostawy przed rozpoczęciem procesu składania zamówienia .
10. Dojrzałość i zachowanie tytułu
Klient może zapłacić za pobraniem, przedpłatą, PayPalem, poleceniem zapłaty, ewentualnie zakupem na konto jako klient biznesowy, kartą kredytową, paydirekt lub za pobraniem. Płatność za pobraniem jest możliwa tylko na terenie Niemiec / Polski. W przypadku zamówień o bardzo wysokich wartościach zamówienia zastrzegamy sobie możliwość ich realizacji wyłącznie za przedpłatą.
Cena zakupu jest płatna w momencie wysłania zamówionych produktów i odpowiedniego potwierdzenia wysyłki (zawarcia umowy) . Jeżeli na fakturze określony jest termin płatności na podstawie kalendarza, klient popada w zwłokę z upływem tego terminu, jeżeli nie dokonał zapłaty w określonym terminie. W takim przypadku konsumenci muszą zapłacić odsetki za zwłokę w wysokości pięciu punktów procentowych powyżej stopy bazowej Europejskiego Banku Centralnego (EBC), przedsiębiorcy w wysokości ośmiu punktów procentowych powyżej stopy bazowej EBC.
Zobowiązanie klienta do zapłaty odsetek za zwłokę nie wyłącza dochodzenia przez PlusMX Tomasz Banaszak dalszego odszkodowania za zwłokę .
PlusMX Tomasz Banaszak zastrzega sobie możliwość wykluczenia z Klienta poszczególnych metod płatności. Dotyczy to w szczególności zakupów na rachunek i polecenia zapłaty bez okresu zabezpieczenia, które możemy zaoferować wyłącznie Klientom, których zdolność kredytowa została zweryfikowana na podstawie pozytywnej weryfikacji opartej na zasadach matematyczno-statystycznych, gdyż dokonujemy z tego tytułu zaliczek .
Więcej informacji na temat kontroli kredytowej można znaleźć w naszym oświadczeniu o ochronie danych.
Dostarczony towar pozostaje własnością PlusMX Tomasz Banaszak do momentu uiszczenia pełnej zapłaty
11. Warunki płatności
PlusMX Tomasz Banaszak akceptuje wymienione tutaj metody płatności.
W przypadku płatności z góry Klient przelewa kwotę faktury w terminie 14 dni
Zawarcie umowy na konto PlusMX Tomasz Banaszak (dane bankowe w potwierdzeniu zamówienia
i widoczne w nadruku). Wysyłka następuje dopiero po zaksięgowaniu wpłaty.
W przypadku płatności za pobraniem klient płaci opłatę za pobranie bezpośrednio u dostawcy. Wysokość opłaty za pobranie zależy od kraju dostawy. O kosztach zostaniesz poinformowany przed realizacją zamówienia.
W przypadku płatności kartą kredytową karta kredytowa zostanie obciążona po zrealizowaniu zamówienia. Dzieje się to również natychmiast, jeśli nie mamy towaru na stanie i możemy go wysłać dopiero za kilka dni. Naszym partnerem do współpracy jest stripe.com lub paypal.com.
Paypal — płacisz kwotę faktury za pośrednictwem dostawcy internetowego PayPal. Musisz się tam zarejestrować lub najpierw zarejestrować. Po uwierzytelnieniu danymi dostępowymi możesz potwierdzić zlecenie płatnicze do nas. Więcej informacji uzyskasz podczas składania zamówienia.
Informacje na temat ochrony danych można znaleźć w zakładce ochrona danych.
12. Gwarancja
O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają ogólne przepisy prawa.
Gwarancja jest wyłączona za wady spowodowane przez klienta.
Dotyczy to w szczególności niewłaściwej obsługi, nieprawidłowej obsługi lub nieautoryzowanych prób naprawy.
Skrócony termin przedawnienia nie dotyczy szkód, które wynikają z rażącego niedbalstwa naruszenia obowiązków przez PlusMX Tomasz Banaszak lub umyślnego lub rażącego niedbalstwa naruszenia obowiązków przez przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika PlusMX Tomasz Banaszak .
Ponadto skrócony termin przedawnienia nie dotyczy roszczeń odszkodowawczych wynikających z niedbałego lub umyślnego naruszenia istotnych zobowiązań umownych. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których dotrzymaniu klient może regularnie polegać.
W przypadku dostarczenia towaru z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi prosimy o niezwłoczne zgłoszenie takich błędów dostawcy i jak najszybszy kontakt z nami.
Brak złożenia reklamacji lub kontaktu nie ma wpływu na ustawowe roszczenia konsumentów z tytułu rękojmi i służy jedynie wsparciu dostawcy w dochodzeniu jego roszczeń wobec firmy, której zlecono dostawę towaru lub firmy ubezpieczeniowej.
Jeśli istnieje gwarancja producenta, klient musi dochodzić wynikających z niej roszczeń bezpośrednio wobec producenta.
Odpowiedzialność PlusMX Tomasz Banaszak z tytułu gwarancji zostaje wyłączona.
13. Zastrzeżenie
Roszczenia odszkodowawcze klienta wobec PlusMX Tomasz Banaszak są wykluczone , o ile PlusMX Tomasz Banaszak lub jego przedstawiciele nie działali umyślnie lub z rażącym zaniedbaniem.
Odpowiedzialność za szkody wynikające z utraty życia, ciała i zdrowia, wynikające z niedbalstwa lub umyślnego naruszenia istotnych zobowiązań umownych lub o ile odpowiedzialność jest obowiązkowa na mocy ustawy o odpowiedzialności cywilnej za produkt lub z winy culpa in contrahendo lub z powodu innych naruszeń obowiązków lub roszczeń deliktowych o odszkodowanie za szkody majątkowe pozostaje nienaruszone . Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których dotrzymaniu klient może regularnie polegać.
Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody lub wady spowodowane niewłaściwym lub niewłaściwym użytkowaniem, nieprawidłowym lub niedbałym montażem lub uruchomieniem przez klienta lub osoby trzecie, niewłaściwą lub niedbałą obsługą (w szczególności nadmiernym obciążeniem), nieodpowiednimi środkami operacyjnymi, materiałami zamiennymi, środkami chemicznymi, elektrochemicznymi lub pojawiły się wpływy elektryczne. Odpowiedzialność pomocnicza jest również wykluczona, jeśli klient dokonał, spowodował lub zezwolił na zmiany w danym przedmiocie usługi i/lub prace naprawcze bez naszej zgody, chyba że klient może udowodnić, że zmiany te nie były (przyczyniającymi się) przyczynami szkody.
14. Prawo do potrącenia, prawo zatrzymania
Klient nie jest uprawniony do potrącenia naszych roszczeń, chyba że roszczenia wzajemne klienta zostały prawnie stwierdzone lub są bezsporne. Klient ma również prawo do potrącenia naszych roszczeń
jeśli zgłasza wady lub roszczenia wzajemne z tej samej umowy kupna. Klient może skorzystać z prawa zatrzymania tylko wtedy, gdy jego roszczenie wzajemne opiera się na tej samej umowie kupna-sprzedaży.
15. Prywatność
Postanowienia dotyczące ochrony danych zawarte są w oświadczeniu o ochronie danych.
16. Zmiany Ogólnych Warunków Handlowych / Zastrzega się możliwość zmian
Jesteśmy uprawnieni do jednostronnej zmiany niniejszych ogólnych warunków handlowych, o ile jest to konieczne w celu wyeliminowania późniejszych zakłóceń równoważności lub dostosowania się do zmienionych prawnych lub technicznych warunków ramowych. Poinformujemy Klienta o zmianie oraz prześlemy treść zmienionego regulaminu na ostatni znany Klientowi adres e-mail. Zmiana staje się częścią umowy, jeśli klient nie sprzeciwi się włączeniu do stosunku umownego na piśmie lub w formie tekstowej w ciągu sześciu tygodni od otrzymania powiadomienia o zmianie.
17. Klauzula rozdzielności
Jeżeli któreś z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków okaże się nieskuteczne, nie wpłynie to na ważność pozostałych postanowień.
18. Język umowy
Językiem dostępnym do zawarcia umowy jest język polski.
19. Prawo umów
Do stosunku umownego zastosowanie ma prawo polskie.
20. Handel elektroniczny
Jeżeli klient komercyjny zamierza prowadzić odsprzedaż za pośrednictwem Internetu, musi nas o tym poinformować, powiadamiając odpowiedni portal internetowy. Ten obowiązek informacyjny obowiązuje również w przypadku, gdy klient reklamuje naszą nazwę i produkty w Internecie.
21. Rada Arbitrażowa i Internetowe Rozstrzyganie Sporów
Jeśli masz problemy, możesz złożyć skargę za pośrednictwem tej platformy i zlecić jej rozpatrzenie przez niezależny organ rozstrzygający spory: https://ec.europa.eu/consumers/odr
lub
na nasz adres e-mail: info@oc1official.com